Ärger mit Opel

– geweigert hatte, sein musikalisches Eigentum kommerziellen Zwecken zur Verfügung zu stellen, engagierte man für einen skandinavischen Opel-Werbespot einfach einen Doppelgänger, der Waits Stimme und Gesangstil so genau kopierte, dass Fans dachten, der Werbespot würde tatsächlich von einem Tom Waits Song untermalt.
Dieser hat sich nun mit seinem Anwalt in Verbindung gesetzt und meinte zu der Angelegenheit folgendes:
"No, I did not do the Opel car commercial currently running on TV in Scandinavia. I have a long-standing policy against my voice or music being used in commercials and I have lawyers over there investigating my options.
But I got to tell you, it doesn’t look good. This is the third car ad, after Audi in Spain and Lancia in Italy. If I stole an Opel, Lancia or Audi, put my name on it and resold it, I’d go to jail. But over there they ask, you say ’no’, and they hire impersonators. They profit from the association and I lose time, money, and credibility. What’s that about?
Commercials are an unnatural use of my work. it’s like having a cow’s udder sewn to the side of my face. Painful and humiliating."

Tom Waits hat Ärger mit der deutschen Autofirma Opel. Nachdem er sich – seiner alten Linie und Überzeugung treu – geweigert hatte, sein musikalisches Eigentum kommerziellen Zwecken zur Verfügung zu stellen, engagierte man für einen skandinavischen Opel-Werbespot einfach einen Doppelgänger, der Waits Stimme und Gesangstil so genau kopierte, dass Fans dachten, der Werbespot würde tatsächlich von einem Tom Waits Song untermalt.nDieser hat sich nun mit seinem Anwalt in Verbindung gesetzt und meinte zu der Angelegenheit folgendes:n"No, I did not do the Opel car commercial currently running on TV in Scandinavia. I have a long-standing policy against my voice or music being used in commercials and I have lawyers over there investigating my options.nBut I got to tell you, it doesn’t look good. This is the third car ad, after Audi in Spain and Lancia in Italy. If I stole an Opel, Lancia or Audi, put my name on it and resold it, I’d go to jail. But over there they ask, you say ’no’, and they hire impersonators. They profit from the association and I lose time, money, and credibility. What’s that about?nCommercials are an unnatural use of my work. it’s like having a cow’s udder sewn to the side of my face. Painful and humiliating."

HINTERLASSEN SIE EINE ANTWORT

Please enter your comment!
Please enter your name here

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden .